Examens december 2021

Judoka’s eerste groep – Foto door Roberto Buth

Op zaterdag 11 december hebben judoka’s van Judoclub Yoshi hun bandexamens afgelegd. Speciaal hiervoor werd een extra training ingelast op een zaterdag, omdat de training vanwege de maatregelen niet op dinsdag door kon gaan.

In twee aparte groepen deden de judoka’s examen.

Eerste groep – Junioren

Bij de junioren gingen voor de witte band zes judoka’s op. Abel van Loon, Tessa Boschman, Milo Noordover, Alex Mollenkopf, Emily van der Touw en Emma Doets waren sinds september gestart met de judosport en behaalde allen met succes hun eerste officiële band. Vanaf nu mogen zij gaan trainen voor 2 gele slips welke nodig zijn voor het gele bandexamen!

Bij de ervaren junioren gingen Luna Coeck en Laura Badia op voor hun oranje band, Jordy van Tilburg voor zijn groene band en Fleur Buijs voor haar blauwe band. Voor Luna en Laura kwam het oranje bandexamen als een verassing, beide hadden nog maar net een slipexamen gedaan, maar mochten toch beiden op. De vier judoka’s moesten al hun nieuwe technieken laten zien en het examen afronden met een wedstrijd tegen hun trainer Steven Bouterse. Luna, Laura, Jordy en Fleur behaalde zo met succes hun examen en zorgde voor een mooie set nieuwe kleuren op de mat!

Aan alle junioren van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie nieuwe band! Heel veel succes met het trainen naar jullie volgende gradatie!

Tweede groep – Senioren

Lieke de Kock en Jorn van Zweden en hun trainers – Foto door Steven Bouterse

In de tweede groep hadden we twee band examens: Stagiaire Lieke de Kock behaalde haar witte band en Jorn van Zweden behaalde zijn groene band.

Lieke nam in de eerste groep eerst zelf een examen af voordat zij zelf het examen moest afleggen.

Beide judoka’s hadden hard getraind om hun examen succesvol af te leggen en lieten dat tijdens het examen ook zien.

Judoclub Yoshi is erg trots op hun judoka’s! Aan alle geslaagden van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie band!