Judoka’s Yoshi op paastoernooi Oud Vossemeer

Op zaterdag 7 april hebben 22 judoka’s van judoclub Yoshi deelgenomen aan het paastoernooi welke werd georganiseerd door judovereniging OVJV uit Oud Vossemeer.

Ongeveer 150 deelnemers hadden zich ingeschreven voor deelname. De zaal zat vol met enthousiaste judoka’s en ouders die konden genieten van de wedstrijdjudoka’s die hun kunnen lieten zien op hun paasbest. De judoka’s werden ingedeeld in poules van jongens en meisjes op leeftijd en gewicht. Judoka’s van Yoshi behaalden gezamenlijk 15 erepodiumplaatsen, waaronder 4 eerste, 4 tweede en 7 derde plaatsen. Niet voor elke deelnemer was er een kans om eerste te worden, want zoals het met poules gaat staan de judoka’s ook wel eens oog in oog met hun eigen clubgenoot. Dan kan de winst wel eens aan je neus voorbij gaan en gaat je eigen trainingsmaatje er met de winst vandoor. Dat ondervonden de Yoshi judoka’s ook en wordt het weer hard werken op de eigen trainingsavond om elkaar scherp te houden, het niveau van jezelf en je trainingsmaatje op beter peil te krijgen om samen in ieder geval een plaatsje op het erepodium te veroveren. Al met al is judo natuurlijk een sport om vooral lekker te kunnen stoeien volgens de geldende regeltjes, en plezier aan de wedstrijden te beleven. Maar er moet zeker een bepaalde uitdaging in zitten en zijn de regionale wedstrijden altijd een leuk item om naar uit te kijken, zowel voor de judoka’s als voor de supporters. Ook op 11 maart hadden 8 judoka’s meegedaan aan het jaarlijkse toernooi te Ekeren. Daar wisten slecht 3 judoka’s zich te plaatsen op het erepodium.

Uitslagen:

Uitslag Ekeren 11 maart:

1e plaats: Donny den Heijer

2e plaats: Yorick Bouterse en Wessel Bouterse

Uitslag Oud Vossemeer 7 april:

1e plaats: Donny den Heijer, Steijn Louter, Steffie de Wit en Yorick Bouterse

2e plaats: Diego Rokven, Geert van Hooijdonk, Alexander Bruschke en Wessel Bouterse

3e plaats: Pascal Vergouwen, Tom Schroevers, Dennis Sips, Nino Boschman, Lunior Vonk, Abdessamad Bouabid en Lucas Kemmeren,