Wedstrijdverslag open clubkampioenschap Michigami

Judoka’s Yoshi scoren goud op 1ste wedstrijd

Op vrijdag 27 september heeft Judoclub Michigami een open clubkampioenschap georganiseerd. Judoclub Yoshi was uitgenodigd en deed met 8 judoka’s mee. Voor drie van onze judoka’s was het hun allereerste wedstrijd ooit.

Van de junioren deden Mahmoud, Allam, Daan, Tess en Nora mee. Voor Tess en Nora was het niet de eerste keer dat ze op de wedstrijdmat stonden. Tess scoorde meerdere Ippon’s en werd zo winnaar van haar poule. Nora moest zichzelf verdedigen tegen 2 jongens, maar liet zich niet kennen en werd in haar poule 2de.  Voor Mahmoud, Allam en Daan was het de allereerste keer. Dit zorgde voor de nodige spanning die de judoka’s konden omzetten naar goud op hun eerste wedstrijd.

Bij de senioren mochten Robi, Wessel en Yorick hun best doen. Robi had een poule van 3. Na 3 wedstrijden bleek het gelijkspel en moest er een 2de ronde komen. Door een blessure trok Robi zich terug en koos daardoor voor de 3de plaats.

Wessel en Yorick zaten samen in een poule van 5. Een mooie wedstrijd met judoka’s die aan elkaar gewaagd waren. Een flinke strijd moesten de broertjes aangaan en hun toernooi moesten ze afsluiten met een wedstrijd tegen elkaar. Deze won Wessel met een prachtig ingezette worp waarmee hij een ippon scoorde.

Judoclub Yoshi bedankt Judoclub Michigami voor de uitnodiging en het organiseren van het toernooi.

Uitslagen:

1ste plaats: Tess Kik, Daan van Dijke, Allam Khalil, Mahmoud Zakdouha

2de plaats: Wessel Bouterse, Nora Kik.

3de plaats: Robi Musters

5de plaats: Yorick Bouterse