Welkom op de webpagina van Judoclub “Yoshi”

Judoclub “Yoshi” is opgericht op 23 maart 1993 op de Bergse Plaat in Bergen op Zoom.
Deze club is opgericht door hoofdtrainer / voorzitter Jan Bouterse. Zijn zoon Ton en dochter Annita assisteerden hem daarin.

Na begonnen te zijn in een kleine gymzaal met 20 kinderen, is judoclub “Yoshi” inmiddels al uitgegroeid tot een welbekende judoclub uit Bergen op Zoom, waar veel inwoners herinneringen aan hebben.
Wij trainen in de grote gymzaal van basisschool Lodijke (Ouderdinge 15). Hier hebben wij drie volledige wedstrijdmatten tot onze beschikking, welke sinds 2018 vernieuwd zijn.
De club bestaat uit twee aparte groepen welke ingedeeld zijn op leeftijd.

Het judosysteem waar wij gebruik van maken is de leer volgens Kawaishi. Wanneer de judoka verder bevordert richting zwarte band wordt ook een deel Kodokan in de judoka’s training toegevoegd. De zwarte band examens worden in het Kodokan afgenomen door het CJJF, waar wij als judovereniging bij zijn aangesloten. Zo krijgen onze judoka’s een bredere judokennis en leren behalve de technieken zelf ook waarom deze technieken zo effectief zijn.

Op dinsdagavond wordt er lesgegeven in 2 groepen. Deze zijn ingedeeld naar leeftijd. (Leeftijd en indeling onder voorbehoud)
De indeling van de 2 groepen ziet er als volgt uit:

Groep 1: 18.30 uur – 19.30 uur voor kinderen van 6 t/m 12 jaar.

Training gegeven door: Jan Bouterse en Steven Bouterse
Bijgestaan door: Wessel Bouterse en Yorick Bouterse

Groep 2: 19.45 uur – 21.00 uur voor jongeren vanaf 13 jaar en volwassenen.

In de 2de groep worden ook naast basis technieken ook kata-trainingen aangeboden.
Training gegeven door: Jan Bouterse en Steven Bouterse

De trainers:

De trainingen worden gegeven door ervaren trainers en worden bijgestaan door judoka’s uit de eigen club.

Jan Bouterse
6e dan (rood-witte band)

Trainer-instructor A en in het bezit van EHBO
Trainer sinds 1993