Uitslagen Wedstrijd Loenhout

Zes Judoka’s Yoshi strijden in Loenhout.

Op zaterdag 23 maart zijn zes judoka’s van Judoclub Yoshi afgereisd naar Loenhout. Hier werd een judowedstrijd georganiseerd door Judoclub Shinomaki.

Nora Kik was als eerste aan de beurt. Ze had een poule van twee en mocht zich gaan bewijzen tegen een judoka met een hogere band. Dit viel niet mee en Nora werd uiteindelijk 2de.

Tess had twee tegenstanders. Bij haar eerste wedstrijd werd ze verrast door een snelle aanval van haar tegenstander waardoor ze dit wedstrijdje verloor. In haar tweede wedstrijd slaagde ze erin om haar tegenstander naar de grond te werpen en won door een stevige houdgreep in te zetten.

Izel en Emma zaten samen in dezelfde poule. Izel werd naar eigen zeggen ‘keihard’ geworpen door de judoka die uiteindelijk eerste werd. In het wedstrijdje tussen Izel en Emma wist Izel Emma te overmeesteren en scoorde met een ippon.

Riley was als laatste van de junioren aan de beurt. Hij had even moeten wachten, maar had uiteindelijk een poule met een tegenstander. Hoewel Riley goed zijn best deed verloor hij helaas toch zijn wedstrijd en kon hij met de tweede plaats naar huis.

Riley op de tweede plaats – Foto: wezelopdefoto.be

Dylan had ook twee tegenstanders. Zijn eerste wedstrijd was tegen een groene bander. Deze judoka was wild en Dylan wist door slim over te gaan naar een linkse pakking de tegenstander te gooien en maximale score te behalen. De tweede wedstrijd verloor Dylan al snel na de start doordat hij geen goede grip kreeg op het stugge judopak van de tegenstander. Dylan maakte een overpak fout en verloor daardoor zijn grip op de eerste plaats.

Dylan met zijn ogen dicht – Foto van Wezelopdefoto.be

Uitslagen:

2de plaats: Nora Kik, Izel Tabur, Tess Kik, Dylan Reinderhoff en Riley Schetters

3de plaats: Emma Doets.