Een speciale band voor Rosa

De zomervakantie is weer voorbij en de trainingen van Judoclub Yoshi zijn weer begonnen. Voordat we startte met de nieuwe lessen was er echter nog een speciaal moment voor een van onze judoleden: Rosa Coeck (10). We kregen in de vakantie namelijk helaas het bericht dat Rosa tijdelijk moest stoppen met judo. Niet omdat ze niet door wilde gaan, maar omdat ze een revalidatietraject ingaat voor haar Cerebrale Parese. Dit zorgt ervoor dat judo voor Rosa net iets teveel wordt. Natuurlijk wilde we Rosa een goede steun in de rug geven. Het is daarom dat Judoclub Yoshi besloten had om Rosa te bevorderen naar de gele band in judo. Trots mocht Rosa op 29 augustus voordat de training begon onder luid applaus deze band in ontvangst nemen.

Daar bleef het niet bij. Rosa had namelijk afgelopen jaar, tijdens een van de judotrainingen, een medaille “gewonnen” bij het zit-staan spelletje. Een afvalrace waarbij de judoka’s zo snel mogelijk een genoemde houding moeten aannemen. Het was de allereerste keer dat Rosa iets had “gewonnen”. De moeder van Rosa gaf aan dat zij haar héél de week had zien stralen, glimmen van trots. Rosa had zelfs met die medaille geslapen, rondgelopen en ze had zélfs applaus gekregen in haar klas op school. Hoewel het voor velen een klein gebaar was, was dit voor Rosa eentje met een grote impact. Het kon dan ook niet anders dat we haar nu geen medaille gaven, maar een grote beker.

Judoclub Yoshi is erg trots op Rosa en wensen haar heel veel sterkte in haar revalidatieproces!