Judoclub Yoshi sluit seizoen af met bandexamens

De judoka’s van Judoclub Yoshi hebben zichzelf weer van hun beste kant laten zien. Op de laatste training van het judoseizoen mochten de judoka’s zoals gewoonlijk weer bewijzen wat ze waard waren en mochten ze op voor hun bandexamens.

Eerste groep:

Een week eerder waren de eerste judoka’s al opgegaan. De zussen Lyndi en Emily van der Touw waren al een week eerder opgegaan en succesvol geslaagd voor hun nieuwe band. Nu was het de beurt aan de rest van de groep.

In de eerste groep was er een grote opkomst van publiek en dat maakte het natuurlijk extra spannend. Eén voor één werden de judoka’s naar voren geroepen om alle technieken van het Kawaishi systeem te laten zien. Wekenlang hadden de judoka’s extra focus moeten leggen op het onthouden van de technieken die door de coronatijd een beetje verwaterd waren. Nu was dan het moment gekomen dat zij alles eruit moesten halen wat er in zat. De trainers gaven nu geen tips meer. Dit betekende dat de judoka’s het helemaal zelf moesten doen.

Na het harde werk was het niet anders dan logisch dat alle judoka’s geslaagd waren.

De uitslagen van de eerste groep:

Tess Kik & Izel Tabur – Witte Band 6de kyu

Nora Kik, Abel van Eekelen, Gijs Deleersnijder & Sverre Musters – Gele Band 5de kyu

Abel van Loon, Milo Noordover, Alex Mollenkopf & Thomas Shelton – Oranje Band 4de kyu

Fabian Hamers & Sam Shelton – Groene Band 3de kyu

Tweede groep:

In de tweede groep startte we met een verrassing. Judoka Hans Niessen werd gepromoveerd naar 1ste dan in de judo. Het is niet anders dan logisch dat de vereniging hier erg trots op is. Lees hier het volledige verslag van de promotie van Hans Niessen.

Er waren ook kyu-graden examens. Robi, Jorn en Dylan deden examen voor blauwe en bruine band. Deze judoka’s hadden de technieken erg goed onder de knie. Ook zij hadden maanden zichzelf voorbereid op dit examen. Met trots hoorden ook zij het verlossende woord dat zij waren geslaagd voor hun nieuwe band.

Resultaten tweede groep:

Jorn van Zweden – Blauwe Band 2de kyu

Robi Musters & Dylan Reinderhoff – Bruine Band 1ste kyu

Hans Niessen – Zwarte Band 1ste dan

Met deze examenuitslagen heeft Judoclub Yoshi weer een reeks talentvolle judoka’s met een nieuwe kleur band tot zijn beschikking. Namens Judoclub Yoshi wensen wij jullie van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe band. De judoka’s kunnen nu even rusten i.v.m. de zomerstop. Op 29 augustus starten de lessen weer. Een week later starten de extra proeflessen waar iedereen kennis kan maken met de judovereniging. Houdt de judowebsite in de gaten voor meer informatie!