Hans Niessen promoveert naar 1ste dan

Op dinsdag 4 juli 2023 waren bij Judoclub Yoshi de kyugraden examens. De dangradenexamens hadden al plaatsgevonden op 3 juni. Dit betekende echter niet dat er geen apart moment kon plaatsvinden voor een speciale promotie.

Hans Niessen (67), lid van onze judoclub sinds 2006, werd deze dag bevorderd naar 1ste dan judo. Hans heeft een hele eigen manier van judoën. Over iedere techniek wordt goed nagedacht en geanalyseerd hoe deze in elkaar zit. Daarna wordt de techniek met de nodige kracht uitgevoerd. Vanwege zijn leeftijd zag Hans het niet meer voor zich naar de 1ste dan te trainen en vond de bruine band “wel prima zo”. Trainer Ton had daar echter een ander idee over en in samenspraak met Hoofdtrainer Jan en de CJJF, werd Hans dan toch bevorderd naar de 1ste dan. Speciaal voor dit moment waren bijna alle leden aanwezig en voor een groot publiek kreeg hij de nieuwe band omgeknoopt door CJJF voorzitter George Michel.

Hans, van harte gefeliciteerd met het behalen van je 1ste dan!

Eén reactie

1. Pingback: Judoclub Yoshi sluit seizoen af met bandexamens – Judoclub Yoshi