Judochallenge Edegem & Yoshi – Jigotai Toren

Een van de belangrijkste pijlers uit de judo en onze vereniging is vriendschap. Niet alleen binnen onze club, maar ook daarbuiten. Afgelopen weken. Zo is Judoclub Yoshi goed bevriend met Judo Edegem.

Michaël Hendrix van Judo Edegem stuurde Steven Bouterse een video van een Jigotai Toren:

Steven vond dit wel vet en al snel kwam de vraag. Wie van beide judoverenigingen dit wel voor elkaar kreeg. Edegem was als eerste aan de beurt. En al snel kwamen deze mooie foto’s van Judo Edegem. Christophe had hierna wel een week last van zijn knieën, maarja een uitdaging ga je natuurlijk niet uit de weg.

Van laag naar hoog: Christophe, Michaël en Yasmin.

Dit betekende dat Judoclub Yoshi natuurlijk niet kon achterblijven. Vandaag hadden we even tijd om deze Jigotai Toren uit te testen. Van laag naar hoog: Steven, Wessel en Dylan.

De Jigotai Toren is opgebouwd uit 3 judoka’s die in Jigotai houding boven op elkaar stapelen. Jigotai is een verdedigingshouding waarbij de judoka ligt gebogen door de knieën is gebogen. Dit zorgt ervoor dat de judoka meer bewegingsvrijheid heeft en sneller kan inspelen op aanvallen van een tegenstander.

Judoclub Yoshi is blij met de challenge.

Op naar de volgende?