Judoka’s Yoshi genieten van toernooi

Op zaterdag 28 januari hebben 8 judoka’s van Yoshi deelgenomen aan het Wit en Gele Bandentoernooi te Oud Vossemeer.

Dani won van zijn tegenstanders en scoorde de 1ste prijs!

Locatie de Vossenkuil was omgetoverd tot een ware Dojo, met wedstrijdmatten, digitale scoreborden en een ruime publiekstribune.

De matten werden beschikbaar gesteld door de plaatselijke Judovereniging OVJV.

Het toernooi, welke werd georganiseerd door de CJJF (Culturele Judo en Jiu-Jitsu Federatie) was speciaal opgezet om de beginnende judoka uit te nodigen voor deelname aan toernooien.

Dit was het eerste toernooi welke na de coronaperiode werd georganiseerd.

Een viertal clubs hadden zich aangemeld voor het toernooi, wat een beetje een tegenvaller was voor de organisatie. Maar door de enthousiasme van de 25 deelnemers en het publiek kon er terug worden gekeken op een geslaagd toernooi.

Voordat de judoka’s werden ingedeeld werd er een leuke warming-up gegeven, dit zodat de judoka’s in de sfeer van het toernooi konden komen.

Bij de indeling kwamen de judoka’s allen gelijk op de mat en werden geselecteerd op leeftijd, band en postuur.

Zo was iedereen ingedeeld in poules en kon er begonnen worden met de wedstrijden. Op 2 matten werd er flink gestreden om de ereplaatsen. De eerste wedstrijden waren vooral voor de beginnende jeugd wat onwennig, maar na een paar wedstrijdjes ging het de judoka’s goed af.

Aan het einde van de ochtend waren de wedstrijden klaar en konden de judoka’s hun prijzen in ontvangst nemen.

Van Judoclub Yoshi uit Bergen op Zoom deden 8 judoka’s mee aan het toernooi, en wisten leuke resultaten te behalen.

Voor Dani van Oosterhout kon de dag niet meer stuk, naast de eerste plaats in zijn poule mocht hij ook nog een stijlprijs in ontvangst nemen. Er waren 3 stijlprijzen te verdien voor de judoka, die met zijn of haar wedstrijd uitblonk.

De Yoshi judoka’s gingen naar huis met één 1e plaats, drie 2e plaatsen, twee 3e plaatsen en twee 4e plaatsen.

De uitslag was als volgt;

1e plaats; Dani van Oosterhout (plus stijlprijs)

2e plaats; Lindy van der Touw – Abel van Loon – Emma Doets

3e plaats; Thomas Shelton – Milo Noordover

4e plaats; Alex Mollenkopf – Emily van der Touw

Judoka’s, gefeliciteerd met jullie behaalde prijzen.