Bandexamens december 2022: Junioren Judo laten een mooi examen zien!

De geslaagde judoka’s met hun nieuwe band, samen met hun trainers!

Op dinsdag 13 december 2022 zijn bij Judoclub Yoshi de laatste examens van dit jaar afgenomen.
Negen judoka’s kregen de kans zichzelf van hun beste kans te laten zien. Tijdens het examen moesten deze judoka’s al hun nieuw aangeleerde technieken uitvoeren en daarnaast moesten zij in een korte wedstrijd laten zien hoe deze technieken in de praktijk toegepast konden worden.
In de eerste groep gingen vier judoka’s op voor hun witte band: Dani, Gijs, Valeria, en Rosa deden voor de eerste keer examen op onze judovereniging. Alle vier de judoka’s zijn geslaagd en mogen zich nu echte judoka’s noemen. Er was niet alleen een bandexamen, want ook Lindy kon zichzelf bewijzen en kreeg verdiende de oranje slip, waarmee zij een stap dichter bij de gele band is gekomen.

Naast de witte banders gingen bij de junioren vier ervaren judoka’s op voor hun oranje band. Daisy, Wisse, Riley en Alex gingen de strijd aan om van hun gele band een oranje band te maken. Ze hadden wat moeite met hun geheugen, maar nadat ze kort een verfrissing kregen werden de technieken toch goed uitgevoerd. Riley liet zelfs een paar technieken links uitgevoerd zien terwijl dit pas vanaf de oranje band van judoka’s wordt verwacht. Wisse en Daisy slaagde erin om binnen een minuut 14 worpen uit te voeren. Judoka Alex moest zijn best doen en dat wilde hij al te graag laten zien. Toen hij zijn favoriete worpen uit mocht voeren koos hij zijn grote zus Laura als sparringpartner en kon zo aan zijn grootouders laten zien wat hij in zijn mars had.

In de tweede groep mocht Giovanni zich in zijn eentje laten zien dat hij de gele band waard was en slaagde daarin met vlag en wimpel. Giovanni is nog maar kort lid van onze vereniging en maakte zulke grote stappen dat hij direct voor de gele band is opgegaan.

Eerste groep:
Vanuit de eerste groep, de junioren, zijn geslaagd:

Witte band: Gijs, Dani, Valeria en Rosa

Oranje band: Daisy, Wisse, Riley en Alex

Tweede groep:
Vanuit de tweede groep, de senioren, is geslaagd:

Gele band: Giovanni

Namens de trainers van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie band! We zijn trots op jullie!

Heb jij na het lezen van dit bericht ook interesse in de judosport. Kijk dan gauw op onze website www.judoclubyoshi.nl. Op 17, 24 en 31 januari 2023 kunt u weer proeven van de judosport bij onze club. Er starten dan extra proeflessen voor jong en oud.