Judoka’s Yoshi op CJJF Kampioenschappen

Bergen op Zoom; Op zaterdag 24 juni hebben 19 judoka’s van Yoshi deelgenomen aan de eerste versie van de CJJF Bondskampioenschap in de Geerhoek te Wouw. Het initiatief was door de Culturele Judo en Jiu Jitsu Federatie genomen om jaarlijks 4 toernooien te gaan organiseren.

Hierbij behalen judoka’s punten die meetellen om bondskampioen te kunnen worden. Van de 19 judoka’s van judoclub Yoshi wisten 11 er een ereplaats te behalen. Veel lof was er voor de allerkleinsten. De kleine judoka’s van de 1e dinsdagavondroep mochten de spits afbijten en behaalden alle 3 een eerste plaats in de categorie pupillen. Heel goed gedaan door Dilarah, Fleur en Vigo. Bij de junioren waren er vooral 2e plaatsen behaald.

Op het toernooi werden de nieuwe wedstrijdregels van de IJF toegepast, hetgeen een hele gewenning was voor zowel de judoka’s als de scheidsrechters. Al met al verliep het toernooi mooi op tijd en zonder ernstige blessures. De judoka’s konden tevreden zijn met de behaalde resultaten en zullen zeker het  volgende kampioenschap van de partij zijn. Al met al een mooi begin voor de judoka’s van Yoshi.

De uitslagen waren als volgt:

1e plaats: Dilarah Smits – Fleur Buys – Vigo Schepers – Maurice van Dooren

2e plaats: Charesse Augustijn – Lars Suijkerbuijk – Milo Hoornweg – Ernesto Yilmaz – Wessel Bouterse – Steffie de Wit

3e plaats: Raymond de Korver

Op dinsdag 4 juli zullen judoka’s van Yoshi examen doen voor een volgende band.