Kata’s – algemeen

Bij Judoclub Yoshi trainen we jaarlijks judoka’s op hun eigen tempo naar hun volgende dan-graad in de judo. Het is niet verplicht om hieraan mee te doen. Het examen wordt afgenomen door het CJJF. Yoshi streeft naar perfectie en dus laten we een judoka ook pas opgaan wanneer wij denken dat hij of zij er klaar voor is.

Er zijn 3 soorten examen:

• regulier examen
  • 45+ examen
  • g-judo examen (in 5 niveau’s)

De examens worden afgenomen volgens de exameneisen die opgesteld zijn door het CJJF: Exameneisen Judo. Bij het CJJF zijn ook katatrainingen beschikbaar, wij moedigen de judoka aan deze trainingen bij te wonen.

Katatraining judoclub Yoshi

Judoka’s die op willen voor hun judo-examen volgen een andere training dan de reguliere judoka’s. De examenkandidaten starten met de warming-up en het valbreken met de rest van de groep. Hierna splitst de groep op en gaan de examenkandidaten zelfstandig aan de slag met een persoonlijk examenprogramma. Dit examenprogramma is opgesteld vanuit de exameneisen van het CJJF die hierboven worden genoemd. De kandidaat en de trainer stellen op het begin van ieder judoseizoen dit programma op, om zo de judoka een zo goed mogelijke weg te volgen. De judoka’s krijgen begeleiding van Ton Bouterse en Steven Bouterse. In principe wordt van alle andere judoka’s, die de dan-graad van de kandidaat al behaald hebben, verwacht dat zij de kandidaat helpen en steunen indien dit nodig is.

Reacties zijn gesloten.