Judoka’s Yoshi scoren in Huijbergen

Op zaterdag 20 februari hebben 12 judoka’s van Yoshi deelgenomen aan het witte en gele banden toernooi in Huijbergen. In totaal waren er zo’n 70 judoka’s ingeschreven. Voor dit toernooi waren het vooral debutanten die deelnamen. De opzet van het toernooi was om juist alle aandacht te vestigen op de beginnende judoka. De organiserende club Yukio Tani was zeer tevreden over de opkomst en het verloop van de wedstrijd. Van de Yoshi deelnemers was ook voor de meesten het eerste toernooi waaraan ze deelnamen, en met veel succes. Het resultaat voor Yoshi was op dit toernooi 5 eerste, 2 tweede, 3 derde en 2 vierde plaatsen. Een keurige prestatie van dit aankomend talent. Voor één van de Yoshi judoka’s was het wel heel bijzonder, Iwan Idelenburg heeft nog maar 3 trainingen achter de rug en wist tijdens dit toernooi een mooie 2e plaats te behalen. De judowedstrijden werden gespeeld op 2 tatami’s. Voor ieder judoka was er een mooi beker ter beschikking. Tevreden kon de organisatie, judoka’s en ouders terugkijken op een welgeslaagde dag met veel judoplezier.

De uitslag was als volgt:

1e plaats; Vigo Scheepers – Tygo van Meggelen – Rocco Samuels – Charesse Augustijn – Senna Jansen

2e plaats; Iwan Idelenburg – Meike Klaassen

3e plaats; Wesley van Eekelen – Sven Klippel – Jessy Plaisier

4e plaats; Sophie Klippel – Kevin Hof

Het volgende toernooi waaraan judoka’s van Yoshi deelnemen is op zondag 28 februari in Deurne.